اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

وکیل‌پور در یادواره شهدای مدافع حرم خان‌طومان:

جریان نفوذ مانع تعمیم مدل موفق امنیت و دفاع در بخش‌های اداره کشور است

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه اگر فرهنگ مقاومت را در حوزه اقتصاد و معیشت وارد کنیم مشکلات اقتصادی حل می‌شود،‌ گفت: ما با تکیه بر این فرهنگ، هیچ بن‌بستی در حوزه اقتصاد و معیشت نخواهیم داشت و مشکلات پیش‌روی مردم را کنار می‌زنیم.

جریان نفوذ مانع تعمیم مدل موفق امنیت و دفاع در بخش‌های اداره کشور است

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مهدی وکیل پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در یادواره شهدای مدافع حرم خان طومان با بیان اینکه پرداختن به فرهنگ مقاومت دارای دو دستاورد حداقلی و حداکثری است،‌گفت: بعد از پایان دوران درگیری و مقاومت در بعد نظامی، تثبیت مواضع جز با کار فرهنگی و فعالیت فرهنگی اتفاق نمی افتد. بنابراین باید بر روی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متمرکز شویم تا بتوانیم دستاوردهای خودمان را در حوزه امنیت و دفاع تثبیت کنیم.

وی در عین حال افزود: اما در دستاورد حداکثری اگر بخواهیم به موضوع نگاه کنیم، فرهنگ خوب انسان ساز است و می تواند نسل هایی را تربیت کند که در خدمت پیشرفت کشور قرار بگیرند. بنابراین در بحث فرهنگی، فرهنگی که برخواسته از روحیه ایثار و جهاد باشد ضامن رشد، بقا و دوام یک نظام اجتماعی و سیاسی می شود.

وکیل پور با بیان اینکه در این چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک مدل موفق در حوزه امنیت و دفاع تجربه کردیم،‌تصریح کرد: این مدل موفق در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی همواره نتیجه داده و یک کارنامه روشن و مشخصی وجود دارد. شاخص ها و مولفه های این مدل کاملا روشن است و این مدل قابل استفاده برای دیگر کشورها در جغرافیای مقاومت است.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی تاکید کرد: بنابراین می توانیم ادعا کنیم در حوزه امنیت و دفاع یک مدل موفق را که چهل است در سطح جهان تجربه کردیم و شاهد آن هستیم در منطقه مبارزین در یمن و محور مقاومت از این مدل الگو می گیرند و صاحب موفقیت می شوند نشان از کارآمدی این مدل دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه در طول این مدت، شاهد آن هستیم که جریان نفوذ و دنباله روهای آمریکا مانع از این می شوند که ما این مدل موفق را به حوزه های دیگر تعمیم دهیم،‌ تصریح کرد: ما باید آنها را دچار یک سوال و چالش اساسی کنیم که آیا این مدل موفق قابل تعمیم در حوزه های حکمرانی و اداره کشور، اقتصاد و معیشت، اجتماع و فرهنگ نمی باشد؟ آیا حوزه دفاع و امنیت ساده تر از این حوزه ها است؟ حوزه ای که در آن عبارت جنگ باشد مگر حوزه ساده ای است.

وکیل پور ادامه داد:‌ همین تاریخ 200 ساله قبل از انقلاب را وقتی نگاه می کنیم در هر جنگی که وارد شدیم یک تکه ای از این کشور کم شده است. در چهل سال اخیر بزرگترین افتخار شهدا و رزمندگان این هست که یک سانتی متر از این خاک را هیچ دشمن متجاوزی نتوانسته در اختیار خودش نگه دارد.

وی افزود: این بزرگترین چالش ما و جریان لیبرال در چهل سالگی انقلاب خواهد بود. مدل موفق در حوزه امنیت و دفاع جمهوری اسلامی، هم در حوزه داخلی، در حوزه منطقه ای و هم در عرصه بین المللی نتیجه داده است. این نبوده که بگوییم موضوعی برای دهه پنجاه یا شصت بوده و امروز جواب نمی دهد. بسیاری از شهدای مدافع حرم متولدین دهه های شصت و هفتاد هستند. پیش فرض های آنها همه اش باطل می شود. تغییر نسل، تاثیر شبکه های اجماعی، تغییر هویت فرهنگی و ... همه اینها زیر سوال می رود.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه این فرهنگ کاربردی در حوزه جهاد و مقاومت مهمترین مولفه این مدل موفق است، گفت: فرهنگ مقاومت به مثابه پیشران در تمام حوزه های کشور موثر خواهد بود. در حوزه حکمرانی و اداره کشور وقتی این فرهنگ مقاومت را بیاییم جاری و ساری کنیم چه اتفاقی می افتد؟ در حوزه بین المللی عزتمندی به کشور باز می گردد، در مذاکرات دست بالا وارد می شویم، خودمان را دلخوش به قول ها و معاهداتی که هیچ گونه ضمانت اجرایی در آن نیست نمی کنیم. همین فرمول را به حوزه اقتصاد و معیشت تعمیم بدهید.

وکیل پور در پایان تاکید کرد: اگر ما فرهنگ مقاومت را در حوزه اقتصاد و معیشت وارد کنیم این مشکلات اقتصادی ما حل نمی شود؟ ما با تکیه بر این فرهنگ، هیچ بن بستی در حوزه اقتصاد و معیشت نخواهیم داشت و مشکلات پیش روی مردم را کنار می زنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول